Røde Kors – Konceptudvikling / Design / Kampagne

Røde Kors butikkerne er på trods af deres enorme tilstedeværelse og relevante sag, blevet overhalet af nye genbrugskoncepter, der med mærkevare appellerer til den yngre generation. En overhaling der har placeret Røde Kors som værende skraldespand for folks brugte ting.

Så hvordan kan Røde Kors blive associeret med genbrugsmode? Man brander genbrug som værende mode nok i sig selv, ved at gøre et ikonisk symbol synligt.

 

 

 

Et Røde Kors ”First Aid Kit” sendes til andre butikker, så de kan give deres gamle kollektion nyt liv, og sælge det på ny. 


For at sætte gang i genbrugs-økosystemet, kan man i Røde Kors butikker snuppe en kasse, der lægger op til at man aflevere de genstande man ikke længere bruger.

  

 

For at gøre folk opmærksomme på det nye koncept, hænges plakater op med idéen vist 1:1.